Morgendagens arbejdsgange med afprøvning af hjælpemidler i læringsrum

Læringsrummene er et nyt arbejdsredskab i Københavns Kommune, og er tænkt som et fysisk rum, hvor SOSU-hjælpere, SOSU-assistenter og andre kan søge inspiration, få uddannelse og tage borgeren med hen og afprøve konkrete hjælpemidler. For at sikre at rummene bruges til fulde ønsker Sundheds- og Omsorgsforvaltningen at belyse nuværende interne barrierer i det tværfaglige samarbejde omkring borgeren, og få idéer til hvordan samarbejdet på tværs af en række faggrupper kan designes, så de nye læringsrum kommer bedst muligt i brug.

SUF har derfor bedt INNOBA om at facilitere en halvdags workshop, hvor vi kortlægger morgendagens arbejdsgange med læringsrummet som centrum. På workshoppen vil vi fokusere på at fjerne nogle af de interne barrierer, der i dag opstår i forbindelse med at finde og anvende de rette hjælpemidler til den enkelte borger. Vi vil facilitere snakke på tværs af fagområder og skabe fælles idéer til de mest hensynsfulde arbejdsgange via læringsrummene.

INNOBA har tidligere i projektet bidraget med en dybdegående behovsanalyse af aktører og kommende brugeres oplevelse af behovet for et velfærdsakademi, og vi glæder os til at deltage i også denne fase af projektet!